Sunday, October 5, 2014

Kohver

Eesti küsib: "Millal Kohver koju jõuab?" Küsin minagi, ainult et kohver on mul väikse k-ga. Ise elan Juri Gagarini tänaval.
 
See ei ole esimene kord, kui tükk omandit reisib iseseisvalt. Näiteks on mu tumesinine pintsak käinud Chicagos ja salvestatud hääl Veneetsias. Ise ei ole kummaski käinud. Palju aastaid tagasi reisis üks teine kohver Moskvast Aachenisse. Õieti ongi see alles teine juhtum, kus mu pilgeni täis tuubitud sumadan piiril kinni peetakse. Sisu on legaalne, aga peale ei mahu. Kohver pidavat täna järgi toodama, otse siia Gagarinisse.

Maja number on 27 ja toal 805. ”805” tähendab seda, et vaade on avar. Toruńi ülikoolilinnakus rabas mind kohe nostalgialaine. Männid ja karpmajad, kunagi moodne olnud arhitektuur. Just nagu Mustamäe ja TTÜ, kust algas mu õppejõuelu ja mõndagi head veel. Mändide ja karpmajade vahel oli võimalik laskuda pimedasse kaevu, ronida sealt välja, kirjutada Kreatiivmootori esimesed laulutekstid ja olla armunud.


Nagu kunagi TTÜs, asub siingi paar maja edasi tudengiklubi, kus esineb väga erinevaid artiste, mõned neist päris kuulsad. Umbes nädala pärast nt progekolla Fish ja death metali monstrum Behemoth.


Üks on selge: poola keel on nunnu. Pehme nagu pai. Kuulasin seda eile pool päeva, püüdes aimata, millest jutt käib, ja lausudes sõnu järele. Veel on selge, et kesklinn on väga kena ja vana, aga muuhulgas sisaldab suhteliselt suurt moodsa kunsti muuseumi. Joovad nad siin omajagu.


Mitu üliõpilast mu kursusele tuleb, pole teada. Ühte mulle tutvustati, kes pidavat tulema. Varauusaegse metafüüsikaga masse nagunii ei eruta. Kursuse reklaamiks oli muuhulgas tehtud väike poster instituudi seinale. Seal jõllitavad kõrvuti kolm nägu: Henry More, John Locke, Roomet Jakapi.